Türkiye’de trafiğe kayıtlı motorlu taşıt sayısı Temmuz 2025 sonu itibarıyla 32 milyon 618 bin 554’e yükseldi. Taşıtların yüzde 51,7’sini otomobiller, yüzde 20,8’ini motosikletler oluşturdu. TÜİK verilerine göre son 20 yılda motosiklet sayısı yaklaşık yedi katına çıktı ve toplam taşıtlar içinde ikinci sıraya çıktı.
2025 Temmuz ayında trafiğe kaydı yapılan 257 bin 471 taşıt içinde en yüksek pay yüzde 44,3 ile motosikletlerde oldu. Otomobil kayıt oranı yüzde 41,3’te kaldı. Bunu yüzde 10,9 ile kamyonet, yüzde 1,4 ile kamyon, yüzde 1,3 ile traktör izledi. Otobüs, minibüs ve özel amaçlı taşıtların oranı ise yüzde 1’in altında kaldı.
MOTOSİKLET OTOMOBİLİ GERİDE BIRAKTI
Hazirana oranla motosiklet kaydı yüzde 23,6 oranında artarken, otomobil kayıtlarındaki artış yüzde 47,1 olarak gerçekleşti. Fakat toplam sayı bakımından motosiklet, Temmuz ayında otomobili geride bırakarak 114 bin 8’e ulaştı. Otomobil sayısı 106 bin 407 oldu.
TÜİK’in uzun dönemli taşıt verilerine göre:
Otomobil sayısı, 23 yılda yaklaşık 3,7 katına çıktı.
Motosiklet sayısı ise aynı dönemde yaklaşık 6,5 kat arttı.
2002’de her bir motosiklete karşılık 4,4 otomobil varken, 2025’te bu oran 2,5 seviyelerine geriledi. Motosikletin taşıt kompozisyonundaki ağırlığı iki kat arttı.
YILIN İLK 7 AYINDA MOTOSİKLETİN PAYI YÜZDE 36’YA YAKLAŞTI
2025’in Ocak–Temmuz döneminde trafiğe kaydı yapılan toplam 1 milyon 347 bin 212 taşıtın 489 bin 38’ini motosikletler oluşturdu. Bu, yaklaşık her üç yeni taşıttan birinin motosiklet olduğu anlamına geliyor. Otomobil sayısı aynı dönemde 614 bin 248 olarak kayıtlara geçti.
TOPLAM DEVİR İŞLEMLERİNDE OTOMOBİL YİNE İLK SIRADA
Temmuz ayında noterler aracılığıyla yapılan 1 milyon 15 bin 974 taşıt devrinin yüzde 66,9’u otomobil, yüzde 14,2’si kamyonet ve yüzde 12,5’i motosiklet oldu. Bu oran motosikletin yalnızca yeni kayıt değil, ikinci el piyasasında da güçlü bir konuma ulaştığını gösteriyor.